המדריך לתכנון מטבח

תוכן עניינים

תכנון מטבחים במחשבה תחילה

מטבח יכול בקלות להגיע להוצאה כספית של כמה עשרות אלפי שקלים ואף הרבה יותר, כי מטבח זה לא רק חזיתות ומשטחי עבודה, אלא גם תשתיות, נקודות מים, מכשירי חשמל ועוד הרבה אלמנטים אחרים.

לכן, רגע לפני שמתחילים לחלום, לחפש ולהזמין מטבח חדש – כדאי לעצור רגע ולתכנן. 

צוות מטבחי טופ קיטשן מסביר – מה כדאי לקחת בחשבון כדי לתכנן מטבח חדש לבית עם מינימום טעויות?

להבין איך תכנון מטבח נכון יכול לשרת אתכם

הצעד הראשון והחשוב ביותר למי שמחפשים מטבחים בחיפה והסביבה, הוא להבין מה בדיוק אתם צריכים ואיך אפשר לנצל בצורה מיטבית את החלל הקיים עבור המטבח שלכם:

  • כמה מבשלים בבית? איזה סוג של ארוחות? מי בדרך כלל מבשל וכמה אתם אוהבים לארח?
  • האם יש לכם זמן לנקות? האם יש בבית ילדים קטנים שמלכלכים ונוגעים בכל דבר? האם אתם מעדיפים מדיח כלים או שטיפת כלים ידנית?
  • האם אתם אוהבים לאכול בבוקר ביחד במטבח? או מעדיפים לחטוף משהו קטן לפני שיוצאים מהבית?
  • האם אתם חובבי גאדג'טים במטבח או שאתם מסתפקים רק במכשירי החשמל החיוניים כמו מקרר, תנור, מיקרו ומיקסר?
  • האם אתם אוהבים לבשל ביחד וצריכים מרחב גדול במטבח או שיש טבח דומיננטי אחד בבית שמעדיף לבשל לבד?


כל השאלות האלה יכולות לעזור לכם להבין מהם ההרגלים שאתם צריכים לכלול בתכנון המטבח שלכם, כדי שיהיה לכם יותר קל להתאים את תכנון המטבח באופן אופטימלי לטווח ארוך עבור בני הבית.

להתאים בין החלום למציאות

מטבח קלאסי שחור לבן עם אי בצבע לבן וכסאות בר צבע שחור

השלב הבא הוא להתאים את הצרכים, החלומות והשאיפות שלכם לנתונים הקיימים בשטח: גודל החלל, מבנה החלל והתקציב העומד לרשותכם. עם כל הרצון והחזון, לא בכל מטבח אפשר להציב אי, או פינת אוכל – כי לא תמיד יש מקום.

מצד שני, אם אתם חולמים בגדול, יכול להיות שכדאי לבדוק את האפשרויות כדי שתוכלו בכל זאת להציב פינת אוכל גדולה באמצע המטבח, כמו למשל לשבור קיר ולבטל את שירותי האורחים….

בנוסף, יכול להיות שאתם רוצים נורא מטבח כפרי, אבל אם כל הבית שלכם מעוצב בסגנון מודרני דווקא, אולי כדאי לחשוב על עיצוב מטבח מודרני, שישתלב טוב יותר עם סגנון העיצוב הקיים בבית, או מטבח קלאסי לכל הפחות, שיצליח לזרום עם העיצוב הקיים בלי ליצור ניגודיות גדולה מדי.

יכול להיות שאתם מאוד רוצים מטבח זכוכית, אבל אם יש לכם ילדים קטנים בבית, אולי כדאי לחשוב שוב אם זה מה שמתאים לכם כרגע.

לשמור על זרימה פונקציונלית

מטבח צריך להיות נעים לעין, מזמין ויפה, אבל כדי שהוא יהיה כל הדברים האלה וגם יהיה לכם נוח לעבוד בו, הוא צריך להיות פונקציונלי. זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות:

  • משטח עבודה רחב ונוח בין הכיריים לבין הכיור
  • חלוקה טובה בין אזור ניקיון, לבין אזור בישול, לבין אזור אחסון כלים, אזור הכנות ועוד.
  • אם אתם דווקא מעוניינים להקים מטבח יוקרה אצלכם בבית, אחד האלמנטים הכי מקובלים ונחשבים הוא יצירת מטבח אינטגרלי – עם מכשירי חשמל מוסתרים מאחורי חזיתות הארונות. כך למקרר יש דלת שנראית כמו עוד ארון מטבח ואתם מקבלים מראה אחיד.

מקום של כבוד - אחסון נכון

הגישה המקובלת אומרת שצריך כמה שיותר מקום אחסון, אבל האמת היא שזה לגמרי תלוי בצרכים שלכם. חשוב שיהיה לכם הרבה מקום אחסון אם אתם מבשלים הרבה,למספר גדול של אנשים, אבל חשוב לא פחות – ליצור מקומות אחסון נגישים ונוחים, אסתטיים, המאפשרים לכם לשמור על סדר במטבח, שמתאימים את עצמם למוצרים שונים וגם מאפשרים לכם להגיע בקלות לכל הפריטים – גם פריטים שאתם משתמשים בהם רק פעם בכמה חודשים.

חומרי גלם שעושים כבוד למטבח

בחירת חומרי גלם מתאימים למטבח שלכם משפיעה באופן ישיר על אורך החיים של המטבח, על הפונקציונליות והעמידות של המטבח, על המראה של המטבח ועל המחיר הסופי שלו.

גם בחירת חומרי גלם צריכה להיעשות בהתאם למה שאתם חולמים ורוצים לצד מה שמתאים לצרכים וליכולות שלכם ברגע זה.

כמו שכבר אמרנו, מטבח זכוכית למשל, או מטבח עם חזיתות צבועות בתנור, פחות מתאים לבית עם ילדים קטנים, כימדובר על חזיתות מעט רגישות, אבל אם הילדים בבית כבר גדולים, אלה החזיתות שאתם רוצים להתקין, כי הן פשוט נראות נהדר.

הכלל הזה נכון גם לגבי בחירת משטחי עבודה, חיפויי קירות מטבח, פרזול ועוד.

תאורה שתעשה לכם חשק לבשל

כדי שיהיה לכם נוח ונעים לבשל, אתם חייבים לראות טוב את מה שאתם עושים. אבל תאורה טובה במטבח היא גם המפתח לתצוגה מכובדת ומחמיאה, של המטבח החדש שהשקעתם בו כל כך הרבה. לכן חשוב להקדיש מחשבה ותכנון לנושא התאורה במטבח. רצוי להבחין בין תאורת אווירה, שתפקידה להאיר את המטבח באור נעים ומחמיא, בה משתמשים בעיקר כשיושבים לאכול במטבח, לבין תאורה פונקציונלית מעל משטחי העבודה, שתפקידה לאפשר לכם לראות היטב מה אתם עושים.

לא לוותר על התייעצות עם בעלי מקצוע

אז כמו שאתם רואים – יש לא מעט שיקולים שצריך לקחת בחשבון בשלבי תכנון מטבח, כדי לקבל תוצאה אופטימלית, שתשרת אתכם לטווח ארוך, שתהיה לכם נעימה לעיניים ותעשה לכם חשק להיכנס לבשל בכל מצב. בדיוק בשביל זה, כשאתם מחפשים חברת מטבחים בחיפה והקריות, חשוב לוודא שיש לכם עם מי להתייעץ.

לסיכום

בעלי מקצוע מהשורה הראשונה, כמו מעצבות מטבחים, אדריכלים, נגרים ומתכננים מקצועיים, עם שנים של ניסיון, מחכים לכם במטבחי טופ קיטשן, כדי לתת לכם ליווי מקצועי בתכנון המטבח האידיאלי לצרכים ולחלומות שלכם. בואו לתכנן איתנו את מטבח החלומות שלכם

מטבחי טופ קיטשן מתמחים בעיצוב ותכנון מטבחים בחיפה והקריות במגוון סגנונות עיצוב – מטבח קלאסי או מטבח כפרי, מטבח מודרני או מטבח יוקרה – טופ קיטשן היא חברת מטבחים שלכם ובשבילכם! – צרו קשר למידע נוסף!

שתפו את הפוסט

תוכן עניינים

חפשו אותנו ברשת

פוסטים פופולאריים

מחפשים מטבח חדש?

התקשרו לטלפון 04-849-4444 או השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם.

צרו קשר

לקביעת פגישה עם אדריכל ועם מעצבת הפנים השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הפרטים שלכם התקבלו בהצלחה, נציגינו יחזרו אליכם בהקדם.