חידוש מטבח ישן או התקנת מטבח חדש

תוכן עניינים

איך להחליט אם לחדש מטבח קיים או לקנות מטבח חדש

שיפוץ בית חדש מעלה איתו הרבה התלבטויות. אחת המרכזיות שבהן היא – האם לשפץ את המטבח הקיים, או לפנות לחברת מטבחים בחיפה והקריות לקניית מטבח חדש?

אבל כמו במקרים רבים, גם כאן אין תשובה חד משמעית וההחלטה צריכה להתבסס על מספר גדול של גורמים. אז כדי להבין יותר טוב מה עדיף, פשוט שאלנו את הצוות המקצועי של טופ קיטשן והנה התשובות:

בין חידוש מטבח לבין שיפוץ מטבח - יש הרבה מן המשותף

אמנם יש הרבה הבדלים בין שיפוץ מטבח לבין קניית מטבח חדש, בין אתם מתעניינים בעיצוב מטבח כפרי או מטבח מודרני, מטבח קלאסי או מטבחי יוקרה.

אבל בשני המקרים יש לא מעט אלמנטים ש(לפחות חלק מהם) כנראה תחליטו לחדש בכל מקרה:

  • חזיתות ארונות המטבח
  • ברזים ופרזול
  • גופי תאורה
  • צבע
  • ריצוף
  • חיפויי קירות
  • משטחי עבודה
  • מכשירי חשמל
  • גאדג'טים ועוד.

אינספור אפשרויות בתהליכי חידוש מטבחים

מטבח כפרי מעוצב עם חריטה במגירות וידיות קלאסיות

כמו שאתם רואים, האפשרויות הן אינסופיות – בין אם אתם מחליטים לחדש מטבח קיים או לבנות מטבח חדש. תוכלו פשוט להחליף את כל חזיתות הארונות הקיימים וליצור מטבח זכוכית, עם חזיתות זכוכית שיוצרות מראה של מטבח יוקרתי. תוכלו להחליף גופי תאורה, להוסיף גופי תאורה או פשוט לפתוח חלון גדול יותר. תוכלו להתקין חיפויי קיר מרהיבים ביופים מזכוכית – מודפסת, או צבועה, מעושנת או בגוון הדומיננטי של המטבח.

ריצוף הוא אמנם פרויקט מורכב בפני עצמו, אבל לא מן הנמנע בתהליך שיפוץ כללי בבית, שתחליטו גם ככה להחליף או לחדש את הרצפה בבית ולכן כדאי לעשות זאת גם במטבח. תופתעו לגלות כמה זה משפיע על המראה של המטבח כולו – אפילו אם לא תשנו שום דבר אחר. גם צבע טרי לקירות המטבח זה מאסט, אבל יכול לשנות דרמטית את המראה של המטבח, אם תשתמשו בו נכון.

הרשימה עוד ארוכה ומספקת אינספור אפשרויות יצירתיות לחידוש המטבח, שיאפשרו לכם לחדש רק חלקים מסוימים של החדר הכי חשוב בבית – בלי להחליף את הכל.

מצד שני, כל אחד מהתהליכים האלה ועוד הרבה – יכולים להיות גם חלק מתהליך של בניית מטבח חדש. אם ככה, כמו שאתם רואים, זה תלוי בתקציב שלכם, בחלקים שאתם אוהבים במטבח שלכם ובמה שאתם רוצים לשנות לעומת מה שאתם רוצים להשאיר במקומו – בשני המקרים באותה מידה.

איך מחליטים מה להשאיר במקום ומה להחליף

אתם כבר מכירים היטב את המטבח הישן שלכם. אתם יודעים היטב אם יש בו חלקים שאתם אוהבים, אם יש בו מספיק מקום אחסון, אם אתם אוהבים את המיקום של הארונות, אם יש מספיק תאורה או שחשוך לכם קצת, אם יש משטחי עבודה מספיק נוחים וגדולים ועוד.

אז הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לרשום לעצמכם אם יש אלמנטים מסוימים במטבח הקיים שאתם לא רוצים לשנות. שאתם מעדיפים להשאיר ואז תוכלו להגיע למסקנות:

  1. אם אין הרבה דברים שאתם רוצים לשנות, אלא רק שינויים קוסמטיים כמו החלפה של חזיתות ארונות, אתם יכולים כנראה להסתפק בחידוש מטבח.
  2. אם אתם לא מרוצים מן המיקומים של אלמנטים מרכזיים קבועים כמו הכיור והארונות, כנראה שתצטרכו להחליף את המטבח – אפילו אם יש בו לא מעט אלמנטים שאתם אוהבים.
  3. אם חלל המטבח לא מנוצל נכון לדעתכם, כנראה תצטרכו להחליף את המטבח, כי ניצול אופטימלי של החלל לרוב מחייב שינויים רבים המחייבים החלפה של המטבח.
  4. גם אם השינוי שאתם רוצים לעשות הוא מאסיבי, כמו החלפת רצפה, הוא לא מחייב קניית מטבח חדש, בתנאי שאתם אוהבים את שאר האלמנטים במטבח.

אז מתי צריך לעשות מטבח חדש בכל מקרה?

כמו שאמרנו, צריך לעשות מטבח חדש אם יש צורך בניצול טוב יותר של החלל או החלפת המיקום של מוטיבים קבועים ומרכזיים במטבח, אבל גם במקרים נוספים:

  • אם אתם כבר ממש לא מרוצים מהמטבח הקיים, לא אוהבים אותו, רוצים לרענן ולחדש בשביל ההרגשה. 
  • אם המטבח הקיים שלכם כבר ממש ישן ובלוי והחלקים הקיימים כבר לא ראויים לחידוש. 
  • אם אתם מתכננים מספר גדול של שינויים, שכבר יותר קל פשוט להחליף מטבח.
  • אם התקציב של חידוש המטבח יוצא יותר גבוה מאשר קניית מטבח חדש.
  • אם אתם רוצים להחליף לגמרי את העיצוב של המטבח. למשל – מטבח כפרי במקום מטבח מודרני, או מטבח יוקרתי במקום מטבח קלאסי וכן הלאה.
  • אם מערכות שונות במטבח הישן שלכם כבר שחוקות ומחייבות החלפה, כמו הצנרת, החשמל והפרזול.
  • אם אתם רוצים מטבח חדש לגמרי, שיכול לשרת אתכם עוד שנים ארוכות בעתיד.
  • אם אתם רוצים לשפר את מידת ההתאמה של המטבח לצרכי המשפחה המשתנים – להוסיף נקודות חשמל ומים, ליצור פתרונות אחסון חכמים חדשים ועוד.

יחד עם זאת, אין שחור ולבן בכל מה שקשור לתחום עיצוב מטבחים. לכן, אם אתם מחפשים חברת מטבחים בחיפה והקריות, חשוב לוודא שאתם מקבלים גם ייעוץ מקצועי בתחום עיצוב מטבחים, שיעזור לכם להחליט אם ללכת על מטבח חדש לגמרי, או פשוט לעשות חזיתות חדשות לארונות המטבח, להוסיף משטחי עבודה וחיפויים חדשים, כדי לקבל מטבח ישן במראה מחודש.

לסיכום

 לא משנה אם אתם מעדיפים לקנות מטבח חדש או לחדש מטבח קיים – אם אתם מחפשים חברת מטבחים בקריות או בחיפה – טופ קיטשן היא התשובה שלכם! צרו קשר לקבלת ייעוץ מקצועי ומידע נוסף!

טופ קיטשן פותרים לכם אחת ולתמיד את ההתלבטות – לשפץ את המטבח הקיים או לקנות מטבח חדש? בואו לגלות את התשובה המקצועית של צוות טופ קיטשן – מטבחי יוקרה, מטבח מודרני, מטבח קלאסי או מטבח כפרי – הכל במקום אחד – צרו קשר עכשיו!

שתפו את הפוסט

תוכן עניינים

חפשו אותנו ברשת

פוסטים פופולאריים

מחפשים מטבח חדש?

התקשרו לטלפון 04-849-4444 או השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם.

צרו קשר

לקביעת פגישה עם אדריכל ועם מעצבת הפנים השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!