טיפים לבחירת אי למטבח

תוכן עניינים

איזה אי למטבח אתם צריכים

אי למטבח יכול לשדרג משמעותית את חווית הבישול, הבילוי, האכילה ואפילו האחסון במטבח. 

כבר בשנות השמונים הוא הפך ללהיט שכולם רוצים במטבח, אבל רגע לפני שהולכים לחפש אי מטבח במבצע, חשוב להבין אם הוא יכול לעשות עבודה טובה גם במטבח שלכם ואיזה סוג של אי מתאים לצרכים שלכם במטבח. צוות מטבחי טופ קיטשן מסביר – למה צריך לשים לב כשבוחרים אי?

השימושים העיקריים שלכם לאי במטבח

לפני שאתם מתחילים להסתכל על עיצובים, כדאי לשאול את עצמכם, למה אתם מצפים שהאי ישמש אתכם. יש אי מטבח עם כיור, או עם כיריים. יש אי מטבח שחלקו העליון משמש בתור שולחן ואילו חלקו התחתון משמש לאחסון. 

יש אי למטבח עם מגירות, או עם מדפים פתוחים, עם שטחי אחסון גדולים או קטנים וכן הלאה. לכן, כאשר אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים לעשות עם האי שלכם – תדעו גם איזה גודל של אי אתם צריכים, אילו מכשירים תרצו להתקין בו, אילו סוגים של פתרונות אחסון ואיזו צורת ישיבה.

אי במטבח יכול לשמש לצרכים שונים

מטבח-כפרי-ירקרק
  • תוספת מקומות אחסון למטבחים שחסר בהם מקום אחסון.
  • משטח עבודה נוסף – עם או בלי כיור, או כיריים, אי יכול להיות תוספת נהדרת של משטח עבודה רחב ושימושי.
  • מרחב אכילה ובילוי – חסר לכם מקום ישיבה במטבח לארוחת בוקר קלה או מישהו שיארח לכם חברה בזמן הבישולים? אי יכול להיות הפתרון המושלם, אם יש לכם מקום להוסיף סביבו גם כיסאות.
  • עיצוב – רוצים להוסיף למטבח שלכם אלמנט עיצובי אולטימטיבי? אין כמו אי למטבח לתוספת סטייל ורושם.

אי מתאים למבנה המטבח

תכנון אי למטבח צריך להיעשות מתוך הבנה והתאמה שלו לגודל המטבח והמבנה שלו.  חשוב שהאי לא יפריע במעברים בין הכיור – לכיריים – מקרר, הנחשבים שלושת האלמנטים החשובים ביותר במטבח וחשוב לשמור ביניהם על רציפות.

בנוסף, חשוב לשמור על מרחק נכון בין האי לבין משטחי עבודה ואלמנטים קבועים אחרים במטבח, כדי לאפשר תנועה חופשית ונוחה במעברים. לכן, אם למשל אתם צריכים אי למטבח קטן, כדאי לבחון את האפשרות של אי למטבח על גלגלים, כי לרוב מדובר על פריט קטן יחסית, שגם ניתן לשנע אותו, המאפשר לכם לבחור איפה להציב אותו, כדי לספק לעצמכם את המרחב הדרוש בכל רגע נתון.

אם תבקשו כשתלכו לחפש אי למטבח קטלוג עם אפשרויות שונות של עיצוב, שיאפשרו לכם להבין טוב יותר מה בדיוק מתאים למטבח שלכם, זה עשוי בהחלט להקל על מאמצי החיפוש

מטבח משולב עם אי - טופ קיטשן

תוספת שטחי אחסון באי

סגנונות עיצוב שונים של אי למטבח משפיעים ישירות על סגנון שטחי האחסון שיהיו בו, על הכמות של שטח האחסון ועל נגישות שלכם אל הציוד המאוחסן.

לכן, אם אתם רוצים אי שמשמש גם בתור שולחן, תצטרכו לקחת בחשבון את המקום שצריך לפנות לרגליים ולכיסאות, על חשבון שטחי אחסון. גם התקנה של כיור, או כיריים, תקטין בהכרח את שטח האחסון באי. אם יש לכם מספיק שטח אחסון במטבח – תוכלו לנצל את האי לשימושים אחרים.

תכנון נקודות מים וחשמל

גם אם אין לכם תוכנית להתקין על האי כיריים אינדוקציה, או כיור, סביר להניח שתרצו להשתמש בו מדי פעם בתור משטח עבודה ולכן כדאי שיהיו בו גם נקודות חשמל לחיבור מכשירים שונים, כמו מיקסר, או מערבל. במקרים מסוימים יש להוסיף תשתית נסתרת מתחת לרצפה ואם אתם מתכנים להתקין על האי כיריים, או מכשירי חשמל משמעותיים נוספים, ייתכן שכדאי לתכנן גם אוורור מעל האי. 

אם אתם מתכננים להשתמש באי בתור משטח עבודה מרכזי במטבח, מומלץ להתקין בו גם כיור, שמקל על הגישה שלכם למים. אבל זה גם מחייב אתכם לחשוב על התקנה של נקודת מים, התאמה של משטח האי למים, יצירת מערכת ניקוז ועוד.

לכן חשוב לתת את הדעת על מיקום נקודות החשמל, כיצד הן מתחברות לרשת החשמל הביתית בלי לפגוע באסתטיקה וכיצד ניתן לחבר אליהן באופן יעיל ונוח את מכשירי החשמל בעת הצורך.

כמה עולה אי למטבח?

טווח המחירים של אי למטבח הוא כמעט אינסופי. הוא מושפע מחומרי הגלם המשמשים לייצור האי, התאמה אישית לעומת קנייה של אי מוכן או אי מטבח מתצוגה, גודל האי, איכות משטחי העבודה, מורכבות התכנון של האי, מורכבות ההתקנה במטבח ועוד.

לכן כדאי לקחת בחשבון מראש את עלויות האי ביחס לחלקים אחרים במטבח.

אם האי הוא החלק העיקרי במטבח שלכם, כדאי להשקיע בעיצוב שלו, לשלב בו אלמנטים כמו כיריים וכיור וגם להקדיש לו חלק ניכר מהתקציב.

לעומת זאת, אם אתם מחפשים עבור אי למטבח מחיר נמוך, חפשו אי מתצוגה, או אי למטבח במבצע. גם אי קטן, או אי על גלגלים יכול להיות פתרון מתאים – בהתאם לגודל המטבח.

בחירת משטח עבודה או דלפק לאי

קיימים עשרות סוגים של משטחי עבודה אשר מתאימים לכל חלקי המטבח – גם לאי. זה רלוונטי עבורכם רק אם אתם רוצים שהאי יוכל לשמש אתכם גם בתור משטח עבודה ולא רק בתור שולחן אוכל. 

אפשר להתקין על אי למטבח משטח עבודה שיש טבעי או סינטטי, גרניט, או קרמיקה, עץ, או בוצ'ר, נירוסטה, בטון מוחלק ואפילו זכוכית – הכל תלוי בטעם שלכם, בשימושים הייעודיים של האי וגם בתקציב.

כדי להיות בטוחים שאתם בוחרים משטח עבודה מתאים לצרכים שלכם מהאי, בדקו אם הוא עמיד בפני שריטות, אם הוא עמיד בפני כתמים, מה רמת העמידות שלו לאורך זמן, כמה קל לנקות ולתחזק אותו, האם יש לו מרקם חלק או מחוספס וכן הלאה.

אם השימוש העיקרי שלכם לאי מתוכנן להיות שולחן אוכל, כדאי לבדוק סוגי משטחים שהיעוד המרכזי שלהם הוא לשמש בתור דלפק או משטח ייעודי לשולחן אוכל.

בחירת אי למטבח בלי טעויות - עם הצוות של טופ קיטשן

כפי שאתם רואים, בחירת אי למטבח מורכבת מאינספור שיקולים שונים, לכל אחד מהם יש השלכות על אלמנטים נוספים והחלטות חשובות אחרות.

לכן, כדי לבצע בחירה מדויקת, נכונה ואפקטיבית של אי למטבח, שישמש אתכם היטב, ישרת אתכם לתקופה ארוכה, ישתלב היטב בעיצוב המטבח ויהיה נעים לעין, חשוב להתייעץ עם צוות מקצועי של מעצבים, אדריכלים ומתכנני מטבחים – צוות מקצועי כפי שתמצאו אצלנו במטבחי טופ קיטשן.

לסיכום

מטבחי טופ קיטשן מעמידים לרשותכם כל מה שצריך כדי לבחור אי מושלם למטבח שלכם. רוצים לגלות איך מטבח החלומות שלכם יכול להיראות? דברו איתנו!

מחפשים אי למטבח? אתם במקום הנכון – מטבחי טופ קיטשן מציעים אי למטבח מכל הסוגים, במגוון סגנונות עיצוב, גדלים וחומרי גלם. עיצוב מטבחים בקריות חיפה והצפון, עם דגש על עיצוב אישי ורמה גבוהה של חומרי גלם – צרו קשר להתאמה מדויקת של אי למטבח שלכם!

שתפו את הפוסט

תוכן עניינים

חפשו אותנו ברשת

פוסטים פופולאריים

מחפשים מטבח חדש?

התקשרו לטלפון 04-849-4444 או השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם.

צרו קשר

לקביעת פגישה עם אדריכל ועם מעצבת הפנים השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!